Om viktmobbing




Jag fick precis min VR i posten och kollade på framsidan som jag brukar. Det första jag såg var artikeln om smala tjejer om viktmobbning. Och det här är något som har stört mig riktigt länge. Alltid har jag fått höra saker som ''Gud vad smal du är, du måste äta!'' & ''Jaa du måste väll vara allt bra lycklig, du som är så smal!'' Folk verkar tro att det är mer rätt att kommentera en smal människa än en överviktig. Jag har alltid tyckt att man ska se ut precis som man vill, man är fin hur som helst. Jag har försökt o tänka så om mig också, men att höra anorexiabarn och sånna saker är inte så kul. Jag har alltid varit smal, hur mycket jag än äter. Och jag skulle verkligen inte ha något emot att gå upp några extra kilon! Folk säger ''killar tycker om att ha något att ta i, varför vill du vara så smal?'' Jaa ni det är inte något som jag bestämmer! Tyvärr asså, men att kommentera överviktiga människor är lika illa som att kommentera smala människor! Det gör minst lika ont att höra anorexiabarn som att höra att man är för tjock!

Jag har mina dagar då det här tar åt mig, men jag försöker tänka att man ser ut som man gör, och det är fint och unikt! Så jag har slutat lyssna på alla dom där kommentarerna och försöker acceptera att jag går inte upp i vikt, kommer nog aldrig nånsin att göra det, men det gör det inte mer rätt att kommentera smala människor.
Kände att jag måste skriva av mig det här, för det här är ett viktigt ämne och något som jag själv har levt ut, och det är fler tidningar och så som har börjat ta upp det, och det är jättebra tycker jag! För man kan må lika dåligt, smal eller inte. Jag tycker att det ska få ett stopp! Sluta kalla varandra elaka saker vafan, njut av livet istället?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0